marți, 1 martie 2011

Atelierul de alpinism hivernal-AMC



Ultimile 2 weekenduri au fost pline si lungi si s-au soldat toate cu plecari de vineri seara ceea ce s-a dovedit cam obositor....
Insa au fost weekenduri in care am cunoscut oameni deosebiti, oameni frumosi si interesanti in felul lor si de aceea ma simt implinita si castigata la final.
Astfel in acest weekend s-a desfasurat primul atelier organizat de AMC pe anul acesta-cel de alpinism hivernal caci tot era sezonul.
Pentru acesta am colaborat anul acesta cu Ciprian Lolu si desi eu nu am fost nici participant si nici profesor, ci am privit totul de pe margine, pot sa spun ca, am invatat foarte multe, chiar si simplu spectator fiind. Sau mai repede pot sa spun ca mi-am sistematizat infomatiile mult mai bine.
Imi plac cursurile/atelierele/work-shopurile organizate de diferite ONG/Asociatii etc, tocmai pentru ca imi dau ocazia sa descopar stiluri diferite de abordare ale aceleiasi teme, stiluri diferite de a transmite informatia si de a lucra cu oamenii. Imi este greu sa zic ca una e mai buna ca alta, sau ca X face mai bine ca Y. Insa imi este de un real folos sa extrag ceea ce imi place de la fiecare, sa fur putina meserie ca sa zic asa, si sa imi cristalizez eu insami modul de abordare al turelor de initere sau atelierelor de drumetie pe care le sustin.
Imi place pe de-o parte profesionalismul lui Marian Anghel si modul foarte serios in care priveste siguranta participantilor.
Imi place insa atmosfera mai relaxata dar totusi foarte serioasa (de genul profesorului pe care nu ai vrea sa il superi, cu care iesi la bere dar care nu are nicio remuscare sa iti dea un 2 daca nu stii la tabla) pe care l-a insituit- Ciprian Lolu.
M-a fascinat prezenta lui Ion Trandafir si dezinvoltura cu care se misca, si modul simplu si direct de a de a discuta.
Am apreciat abordarea calma si echilibrata a lui Adi David si bunul-simt de care a dat dovada, foarte diferit ca atitudine de multi membrii Salvamont din zona Vaii Prahovei...
Si astept ca povestea sa continue :)

3 comments:

Claudia spunea...

Poate se mai face si la iarna urmatoare unul pentru intermediari :)

Mihaela Diaconescu spunea...

La modul cel mai serios vorbind, ce ai vrea sa se faca la acest atelier de alpinism hivernal, nivel intermediar. Adica cum vezi tu sa fie structurat,vrei sa inveti alte aspecte sau sa le aprofundezi pe acestea prin niste ture mai de "angajament"?

Claudia spunea...

Ture mai de angajament cum spui tu, dar si prin aprofundarea unora dintre exercitii printre care: mersul asigurat in coarda in doi sau trei oameni, asigurarea la piolet, actionarea in caz de accident / blocaj / pierdere echipament, pana chiar si mersul la coltari in diferite conditii de panta si zapada :D