miercuri, 3 august 2011

BCB-ziua 4-Csopak-Nova



Din aceeasi serie: BCB-ziua 3-Dunafoldvar-Csopak-->

Motto: Igen, igen, igen! (vorbele unui ungur, pe pista de la Balaton, cand ma chinuiam sa raman in sa pe o urcare abrupta la care mai toti impingeau la bicle)

Pe la ora noastra obisnuita (9) ne suim pe bicla, indur momentan cu stoicism capriciile fundului in contact cu saua si mergem spre Tihany (orasul cu casele cele mai scumpe din Ungaria).
In apropiere de Tihany
Pista de bicle e plina de cicloturisti unguri care fac circuitul Balatonului (sunt de 2 feluri-ori cu toate bagajele dupa ei si cam dezlanati de felul lor, ori cu un bagaj minimal-probabil cei care dorm la pensiuni). Oricum pista e intens circulata, asfaltul nu este ca in palma si are prostul obicei sa te mai si ocoleasca prin localitati. In primele 1,2,3-5 localitati a fost interesant, dar apoi toate erau la fel.

In Tihany
Tihany-pe principiul la pomul laudat sa nu te duci cu sacul-am constatat ca este cam turistica pentru gustul nostru. Pierdem insa timp si adaugam kilometrii inutili, iar distanta pana la Keszthely se scurge greu.
Balotii revin :)
Media zilei e una din cele mai proaste de pana acum si asta probabil pentru ca nu avem parte de drum intins. 

Pierdem foarte mult timp intreband din om in om de drumul spre Pacsa pentru ca indicatoarele nu ne ajuta.

Aflam in final ca drumul e in lucru si asta presupune un ocol inutil.Partea buna este ca se lucreaza doar pe 1 km, pe care il traversam”Mongolia style” (btw in Mongolia nu imi iau spd-uri).

Apoi incepe un drum cu deal-vale, deal-vale, pitoresc si cu paduri intinse, cateva locuri faine de cort etc. Pacat ca nu si cu apa, caci aveam o mare nevoie sa ma spal.

Moralul s-a prabusit de-a dreptul cand am vazut ca pana in Redics mai sunt 63 km si a devenit clar ca nu vom ajunge nici astazi. 

Mai constatam cu frustrare ca nici raurile de pe harta nu exista in realitate, ci sunt niste biete santuri de scurgere primavara. 

Nici fantani prin sate nu prea mai sunt asa la drumul mare si ajungem chiar sa cerem apa de baut de la localnici (Radu face onorurile caci tot stie si ii place sa vorbeasca ungureste).

Intram in noapte tot pedaland spre un lac mai promitator de pe harta, dar care constatam ca este imprejmuit de un gard...Asa ca ne culcam iar jegosi si parca nici nu mai suntem asa de fericiti cum eram in Delta cand a scornit unul din pinguini (poate Capitanul) motto-ul asta.


Varianta "la cald" scrisa de pe Kindle in timpul concediului (revizuita si corectata):

Lung e domne Balatonul, ba e lat. De lat nu am incercat,  dar lung e sigur. L-am ocolit pe partea de vest cale de aproape o suta de kilometri. Am ajuns in Tihany care nu ne-a zis nimic fiind prea comerciala si aglomerata pentru gustul nostru. Am pierdut doar timp si am facut kilometri inutili. Cand am ajuns la coada lacului in sud si am vazut ca pana la Redics (granita cu Slovenia) mai avem 63 km, moralul meu a ajuns la pamant. Deci nici gand sa trecem astazi granita. Drumul e fain, urca sus - jos pe dealuri si printre paduri si in plus e surpinzator de putin circulat. N-am putut insa sa ma bucur de el deoarece fundul ma durea incredibil de mult de la sa. E grea rau vorba aia cu "ma doare in cur". Intram din nou in noapte cautand un loc unde sa ne spalam straturile de jeg dar gasim doar un lac inchis cu gard. Campam la marginea unui sat (Nova) jegosi si nici macar asa de fericiti cum eram in Delta.

Jurnal  Radu

In continuarea seriei: BCB-ziua 5- Nova - Ruse (Slo)-->
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Infobox


Traseu: Csopak-Balatonfured-Tihany-Badacsonytomaj-Keszthely-Pacsa-Nova
Pedalat:8 h 30 minute
Distanta: 153 km
Medie orara in miscare: 18 km/h
Total vertical climb:ca. 770 m

Bike route 1215436 - powered by Bikemap

1 comments:

Claudia spunea...

Aia cu balotii e foarte tare - exact pa gustul lui Radu!