duminică, 24 iulie 2011

BCB-ziua 2-Szarvaz-Dunafoldvar




<--Din aceeasi serie: BCB -ziua 1- Oradea-Szarvas

Pentru aceasta zi am pastrat in mare postarea initiala (scrisa de pe kindle) pe care doar am corectat-o si completat-o.
Locul de cort ales in seara precedenta
Indeletniciri organizatorice-apa de baut, se gaseste in estul si centrul Ungariei-pe toate drumurile. Au asemenea fantani, stantate de prin 1800 toamna, prin multe sate, pe marginea drumului. Asa cum am invatat de la tatal lui Radu, pompe americane ce exploateaza panza freatica de suprafata.
Am ramas placut surprinsi de doua din orasele prin care am trecut: Szarvas (cf wikipedia, inseamna "caprioara") si Kecskemet (cf wikipedia, inseamna "capra").

Szarvas- un banal orasel de provincie, gen Simeria dar cochet si aranjat cu oameni ambaili,in care bicicleta e pe prim rang,in care pistele au prioritate fata de masini si pietoni,in care toata lumea foloseste bicicleta.
Nu va uitati la mine cum mananc un mar paduret, ci la pista, si sa o tineti minte ca sa o comparati cu cele din Austria si Italia. Dar pana una alta ea exista, pe cand noi nu le avem nici pe astea intre orase, sau la marginea oraselor ca mijloc de legatura intre oras si suburbie sau satele din apropiere
Am incercat si noi sa le exploatam la maxim in fiecare localitate in care le-am gasit si am incercat pe cat posibil sa mergem pe drumuri judetene.

Unele locuri si sate sunt foarte frumoase si in aceste doua zile ne-am schimbat mult parerea fata de campiile ungare care au numai teren cultivat si ingrijit si multe paduri (poate si pentru ca am avut noroc si am gasit o Ungarie ploioasa si racoroasa).
Drumurile judetene (un DJ inainte de Kecskemet) arata in schimb foarte bine
Asta e un fel de parc natural la unguri. Aici mai au de lucru, dar nu au bafta cu relieful asta plat din 75% din tara
Am ajuns si in Kecskemet Primul oras mai mare in care ajungem (al 8-lea ca marime din Ungaria) cu un centru fain si vechi unde ne-am luat pranzul. In mod cert oraselele mai mici sunt mult mai sarmante decat capitala.
In centru
Am alergat iar de ploaie care se vedea in spate ca potopoul de la sfarsitul pamantului, ne-am chinuit pe un DN52 prost si foarte aglomerat,am mai cazut odata cu spdurile de data asta fara incidente si nu stiu daca sa le consider prieteni sau dusmani.
Ploaia care va veni/Le va potopi pe toate
Am ajuns pana la Dunare dar ne-am spalat la o teava cu apa rece de izvor caci baia in Dunare nu ne-a inspirat si am campat intr-o livada de langa EuroVelo 6.
Un brat secundar al Dunarii care nu ne-a inspirat insa pentru baie
Maine ajungem la Balaton,cu o zi intarziere fata de plan,dar cine mai tine cont de plan?

Jurnal Radu

In continuarea seriei: BCB-ziua 3-Dunafoldvar-Csopak-->
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Infobox


Traseu: Szarvaz-Ocsod-Kunszentmarton-Lakitelek-Szentkiraly-Kecskemet-Kerekegyhaza-Szabadszallas-Fulopszallas-Solt-Dunafoldvar
Pedalat: 7 h 51 minute
Distanta: 157 km
Medie orara in miscare: 20 km/h
Total vertical climb: ca. 70 m



Bike route 1215386 - powered by Bikemap