sâmbătă, 12 martie 2011

Sur le fil de 4000



Curajul,

Dat fiind faptul ca totul are propria sa ratiune de a fi si ca fiecare eveniment ne ajuta sa evoluam, eu am curajul sa merg pana la capatul demersurilor/proiectelor mele, atat spirituale cat si materiale, caci eu sunt increzator ca voi avea rezultate bune.
Scanteia divina care ma anima, stie ce este mai bine pentru mine. Eu o las sa imi ghideze pasii, nu ma opun vointei sale, urmand-o cu orice pret.

Cam asa se termina "Sur le fil de 4000", un film pe care l-am descoperit la Curmatura, in seara cu atelierul de alpinism hivernal, adus de Ciprian Lolu, si pe care l-am revazut in liniste si cu sunet, acasa.

Filmul mi-a placut de la bun inceput, prin modul de realizare al lui Gilles Chappaz, prin imagini care iti taie rasuflarea (perspective foarte interesante cu Grande Jorasse, Aiguille Verte), prin muzica discreta de pe fundal si prin proiectul oamenilor pe care l-am inteles chiar si fara sonor.
Doi alpinisti cu experienta (ghizi montani)-intr-un proiect ce curpindea toate cele 82 de varfuri din Alpi de peste 4000 m. Ceva ce inca nu a fost facut. Doi oameni, care erau indragostiti de munte, o echipa/o coarda in cel mai onest sens al cuvantului. Pentru ca nu te poti inhama la un asemenea proiect daca nu exista prietenie, intelegere si placere in ceea ce faci, care sa te motiveze sa mergi de dimineata pana seara, sa stai afara si sa filezi coarda pe un vant vrajmas, sa te ninga si sa te viscoleasca...

Va las sa cercetati mai departe povestea caci merita: